Vi välkomnar maj med regn

Vilket trist väder vi vaknade upp till!! Hade dessutom glömt ta in sittdynorna ute i lounge möblerna så de dynorna var klassblöta!! .. Älsklingen åkte iaf och handlade pangfrukost, hotell frukost med andra ord :) mums!

Vi hade tänkt besöka lekparken idag men har ju glömt alla Franks vattentäta ytterplagg på förskolan.. typiskt! Så vi får hålla oss inne idag, lekland hade ju varit skoj men gissar att alla andra barnfamiljer är där! Har ni några idéer för inomhus aktiviteter? Antingen någon utflykt eller hemma? Tipsa gärna :)

Gillar

Kommentarer

Therese
,
Hej Viktoria! Har en fråga angående träning som jag hoppas att du kan svara på, skulle verkligen uppskattas! Jag har alltid varit smal och haft svårt för att gå upp i vikt, har vägt runt 47 och är 166 cm. Men på 3 år så har jag nu gått upp ca 13 kg, väger nu 59 kg och det är jag verkligen överlycklig för eftersom jag alltid tyckt att jag varit för smal. Men det som är, är att det mesta satt sig runt magen och höfterna. Är ganska så svullen och skulle vilja få en plattare mage. Och med det utan att gå ner i vikt, vill behålla vikten, till och med gå upp något till kilo men få bort fettet eller vad man ska säga. Har du något tips hur jag ska gå tillväga med kost och träning? Tack för en bra blogg!
viktoriabergh
,
Hej Therese! Grattis för bra jobb, jag antar att du då kanske har ätit lite mer allt möjligt för att liksom lyckas med viktuppgången.. dålig som bra mat. Första rekommendationen är att du går in på styrketräning och jobbar för att bygga styrka i kroppen.. när musklerna får börja jobba ordentligt så kommer hungern på köpet oftast och även känslan av att man vill äta RÄTT.. Du kan ju tänka mer proteiner och bra råvaror.. alltså inte processad mat, mindre socker, mindre fet mat och skräp... mer ren kosthållning liksom.. men när man äter nyttigare så krävs mer mat i mängden.. så när du tror att du ätit ordentligt så kanske det egentligen är för lite. För en matdagbok för att se vad du får i dig. I en vanlig måltid kanske man ska kunna få i sig ca 1 hel kycklingfilé och grönsaker.. samt 1-2potatisar.. en sås på kvarg kanske. Detta är MYCKET men det är RÄTT mat och detta är enbart ett exempel kan ju självklart variera beroende på hur mycket aktivitet du gör i veckorna hur du äter övriga tider på dygnet osv osv!! 😊 men lite riktlinjer. Lycka till! Tack snälla ♡♡
viktoriabergh
IP: 82.99.3.229