Träning & thaimat!

Min nya favoritfrukost! Kokt ägg med yoghurt, melon & proteinflingor. Bra uppladdning innan träningen imorse!
Frank var förövrigt överlycklig imorse för han skulle få gå på utflykt på förskolan (nu är han en stor kille dvs) så han hade fått en liten ryggsäck med matsäck i. Äppelskivor, russin & lite funlight lemonadsaft. :) sen tog vi en promenad till förskolan i den krispiga luften
mössan fick åka på imorse.

Ralf då, gulleplutten.. han fick följa med mig på mammaträningen! Som förövrigt var riktigt bra idag, mycket muskelkontroll, teknik och svettigt i slutet!
och sen här hemma så har vi bara myst. Jag har ammat ganska mycket så han kunnat sova lite nu. Han somnar bäst vid tutten!
Till lunch blev det rester från gårdagens middag. Hemlagad thaimat, kycklingwok!
recept:

kyckling ca 500-700g

broccoli 2 nävar

blomkål 2 nävar

sparris ca 4st hackade

paprika 1/3

lök 1/2

vitlök 2st

röd & grön peppar ca 2/3 av vardera.

Sweet chili sås ca 1dl

mushroom soya ca 4mtsk

salt, vit&svart peppar

vatten ca 4dl

Jag började med att skiva upp kycklingen i små bitar och fräsa på dom i olja med salt & peppar så att dom får en fin yta (behöver inte bli helt klara eftersom dom kommer koka sen i woken)

ta bort kycklingen och lägg ner chilin/paprikan löken & pressad vitlök i lite olja.. tillsätt därefter blomkål, broccoli & sparris & häll över vattnet. Så de småkokar lite.. sedan har man i det som blir ”såsen” soya, sweet chili såsen och vill man ha starkare så ta i lite sambal oelek. Det hade jag i.

Smaka er fram med såsen.. vill man ha mer sås så får man lägga till mer vatten & smaka av med de andra ingredienserna.. tills ni får den smak ni önskar! :) jag hade nog i ganska mycket av allt. Men som sagt smaksak! Salta lite och när grönsakerna börjar bli lite mjuka så slänger ni i kycklingen tills den är färdig.

Vi hade jasminris till men kan ju även serveras med nudlar om så önskas! Perfekt matlådamat och ganska hälsosamt!

Lycka till!

Gillar

Kommentarer