TALLINN resan via Greatdays.se

(I samarbete med Greatdays) använd koden: GREATVIKTORIA så får du 10% rabatt på hela Greatdays sortimentet! Perfekt nu till alla ♡-dag
Den här resan bokade vi genom Greatdays, då jag ville ge oss en härlig weekend för oss 2 bara. Kryssningar överlag är ju sjukt underskattat! Det smidigaste med färja är ju att man kan göra så mycket skoj under tiden som man reser.. och tar sig till destinationen! Var väldigt nyfiken på Tallinn som stad också och tyvärr var det ju ett grått väder som väntade på oss när vi kom fram. Vi hade mysigt ändå!
Första kvällen så satte vi oss i sportbaren och beställde in gott att dricka, vi båda satt med en rosa pantern senare på kvällen vi åt lite chips och pratade och skrattade. Så skönt att få bara vara vi och kunna fokusera på varandra! Vi hade bokat bord på A la carte restaurangen kl 19.00 där vi beställde in en suuuupergod förrätt.

Vitlökssoppa med bröd. Jag gjorde dock en miss till huvudrätten och beställde lövbiff på fläskfilé med cheddarost och grönsaker som en taco. Hur tänkte jag?? Hahaha jag satt och grät en skvätt över älsklingens biff! Som tur var så skulle vi ju äta där igen på vägen hem hade vi bestämt så jag kunde ta den då;) köttet var riktigt bra på båten! För 280:- så fick man 200g biff med en sås som liknade beasås.. + lant pommes. Mmm

Vi drack lite till i en annan bar efter maten, pianobaren hette den. Väldigt bra drinkar där.. sen när vi blev rastlösa så gick vi ner till tax freen fulla och glada jag tror att vi luktade på typ varenda parfym som fanns där.. haha Simon köpte med sig lite snacks och jag köpte sockerfritt godis istället & popcorn.. men det smakade mer som riskakor med ostsmak. Vi hoppade i säng efter detta och tittade på tv och myste bara:)
I greatdays spa kryss till Tallinn så ingår A premium hytt samt 2st premiumfrukost, känns väldigt lyxigt att de faktiskt inte snålar på paketet.. utan man får mycket för pengarna. A hytten hade ju dubbelsäng, tv, havsutsikt och vi bodde på våningsplan 8 så det var lite högre upp med fin utsikt :)

Frukosten var mer avskilt och med ett glas bubbel som välkomstdricka.. sen fanns det vanliga i frukost utbudet.. allt som brukar finnas på hotell frukostar ;) det sköna var att vi fick sitta och äta i lugn och ro utan någon som ska stressa eller äta upp ens mat (Frank)
Vi kom i land 10.45 och packade då en liten väska och började gå mot stan.. Men inte långt från hamnen så kom vi in i ett köpcenter där vi började kolla i butikerna! Vi hittade ett par supersöta grå Nike skor till Frank som vi köpte. För 250:- men alltså bästa tipset!!! Om ni vill köpa billiga sneakers eller träningskläder så spara pengarna och shoppa här. Nike skor och Adidas osv låg på halva priset jämfört med Sverige! Sååå värt. Nu hade inte jag behovet av nya skor men verkligen värt!!
Detta köpcenter hade jag kollat upp innan och var SÅ lätt att hitta.. allt kom liksom efter vägen där vi gick så det ligger nära allting.. Vi promenerade ju bara och tog oss runt till allt smidigt. Så Viru veskus som jag kallade det egentligen Viru Keskus,var ett bra köpcenter med flera våningsplan och där fanns alla märkesbutiker som Guess, Tommy Hilfiger, Massimo dutti osv och ska man köpa märkeskläder så är det sjukt billigt här med! Alltså Armani och Tommy Hilfiger och allt hade superbra priser samt mycket REA! Jag hittade inget dock men det fanns massa stora butiker som zara, hm, river Island och massor av butiker som liknade hms utbud som hade bra priser och mycket att välja på. Jag köpte en t-shirt och letade egentligen efter ett par Levis jeans men hittade inga tyvärr.
efter shoppingen så gick vi in till gamla stan och det var verkligen jätte häftigt med alla gamla byggnader och restauranger som hade utklädd personal utanför stället för att locka in folk. Det var som en annan tid i livet där.. gammeldags och mysigt!

Vi bestämde oss för att gå in på ett litet hak vid torget för att ta något att dricka men vi tog in en carpaccio med tryffelolja och parmesan + vitlöksbröd med dip. Såå gott och mysig miljö där inne, riktigt gammalt stuk med inredningen och allt.
Efter förrätten så googlade vi upp ett ställe som hette Alter ego för vi tänkte ta huvudrätten där. Det var ett tapas ställe men när vi väl kom dit så hittade vi inget av intresse på menyn förutom en till carpaccio så ja vi åt carpaccio till förrätt och huvudrätt.. Vi satt och myste där ett tag för att sen ta oss till aqua spaat. Vi skulle boka en massage men det var fullbokat!! Så tips till dig som vill ha behandling.. boka i förväg!

De fanns stora pooler men bara 27.5grader i vattnet så lite frusna som vi var så gick vi istället in till bastun. Det fanns flera olika bastu varianter, ångbastu, finsk bastu osv! Den ångbastun där var sååå nice!!!

Vi orkade dock inte vara där så länge så vi gjorde oss ganska snabbt klara för att komma iväg tillbaka mot hamnen. Där vi tog ett sista stopp på ett ölställe och åt lite till mycket mat och dryck på denna resan.. Men skoj!
Tack greatdays för en toppenresa!! Om du vill överraska din käresta kanske eller bara behöver hjälp med present idé så kan ni boka er upplevelse via min kod: GREATVIKTORIA den ger er 10% rabatt på hela greatdays sortimentet! Koden gäller februari ut! Alltså till 28/2. HÄR kommer ni till greatdays utbud. ♡