Royalton Riviera Cancún

Här kommer en recension av hotellet som vi bodde på första veckan i Mexiko. Royalton Riviera.

Bilder lånade från TUIs hemsida där vi även bokade vår kombinationsresa.
Rummen: Vi hade läst på om hotellet innan resan och hittade något omdöme där de kommenterat att hotellet har en mangroveträsk utanför sig och får man ett rum mot den sidan så finns risken att man får ett hotellrum som har fukt/mögelskador. Självklart så lyckades vi få ett sånt rum men efter lång resa så vill man inte börja klaga direkt!! Varken till varandra i familjen eller till hotellet.. så vi intalade oss att den här starka doften är normal (det är fuktigt här i Mexiko) och att lakanen kändes BLÖTA!! ja det överlever vi.. så vi sov en natt i rummet och direkt när vi vaknade på morgonen så sa jag och Simon i kör, vi byter rum idag! Hahahha

Att få byta rum var INGA PROBLEM ALLS, Så med andra ord så var dom väl medvetna om sina problem i vissa rum, vi blev uppflyttade till våningen högst upp istället och där var det som det skulle vara! Ingen fukt och ingen dålig doft! Perfekt!

Efter detta så fanns det inget att klaga på i rummet! Fräscht, stort, lyxigt & jag menar 2st queenbeds för oss!! Rena lyxen! Vi sov bättre än hemma då vi tog varsitt barn i varsin säng
Maten: Vi gillade verkligen maten! Det var hög standard, och bara de att det fanns sushi varje lunch!! Alltså hallå! Hur lyxigt! Men ja, det var stoooort utbud på maten och det fanns många olika stationer där de lagade maten på beställning, fisk, kött, hamburgare, pasta, omeletter, smoothies, pannkakor osv! Så ja jättebra faktiskt, det enda negativa var väl att restaurangerna som ingår i all inclusive konceptet hade olika standard för varje gång, så lite ojämnt. Första kvällen på deras köttrestaurang så var vi supernöjda medan andra gången så fick vi en trött köttbit.. det var lite synd. Det var även gott vin till maten och man fick snabb service.
All inclusive: Detta all inclusive var det bästa och lyxigaste vi varit på! Alltså det kändes verkligen som att man fick valuta för sina pengar! Som sagt så ingick ju alla restaurangerna i konceptet (ca 9st) så skönt att kunna sitta ner till bords och beställa både mat & dryck. Åh vetskapen att man kan beställa precis vad man vill och hur mycket man vill är skönt!

Det ingick roomservice åh då bokade man mat osv via tvn i sitt rum, även minibaren ingick med läsk, öl, vatten, chips osv! Dom fyllde på den så fort man ringde. ☺️ Det bästa var ändå att de varje dag ställde sig på hotellet med en popcornmaskin och då kunde man ta påsar med popcorn! Alltså RIKTIGA BIO POPCORN! Såååå gott!!! & det luktade ju fantastiskt gott när de började poppa

Det fanns även en cafeteria med olika kaffe, glass, bakelser osv som även denna ingick i all inclusive! :)

Poolerna/stranden: Poolerna var många och det fanns något för alla! Vi låg ju mestadels vid barnpoolerna då det var där Frank ville vara. Där fanns cabanas som vi låg i för både skugga och så smidigt när Ralf ville krypa och leka med. Poolerna passade små som stora barn och vi uppskattade att det var som en stor plaskis! Det enda negativa var att vi vuxna inte fick åka någon rutschkana! Lite trist man vill ju ändå leka med sina barn men men Frank vågade åka alla ändå som tur var! :) stranden var vi inte vid då det blåste så mycket vår vecka och vi kände inget behov av strandhäng då.. sanden var väldigt fin men röd flagg på vågorna och mycket tång i vattnet så inte lugnt och klart vatten där. För oss gjorde det inget då vi oftast ligger vid poolen.
Hotellområdet: Hotellet ligger som på en höjd och känns väldigt majestätiskt! Stort hotell med en väldig lyxig känsla över det. Dock så fanns det inte så mycket att strosa runt och titta på då det mesta var uppbyggt som med byggnader, korridorer och ”inomhus” för utomhus var det mest poolområdet och solbäddar. Det fanns iofs ett litet promenadstråk vid stranden men inte mer än så. Hotellet ligger avskilt och det kostar ca 700 svenska kronor med taxi fram och tillbaka till affärer. Vi valde därför att inte åka in mot stan.

Faciliteter: Det fanns gym & spa! Vi tog ingen behandling eftersom det var dyrare än hemma.. vi kände faktiskt denna resa att vi kan skippa massagen ;) vi brukar ju alltid ta det annars men vi var nog mer utvilade inför denna resa än vad vi brukar vara.

Gymmet däremot var riktigt bra! Blev imponerad över utbudet och allt. Dom hade all utrustning som man kan tänkas behöva och utsikten vid cardiomaskinerna var ju fantastiskt! Tennisbanorna fanns även där uppe på taket! Häftigt men spelade inget ;) lite svårt med 2 småbarn. Jag tog däremot och bokade ett gruppass då de hade väldigt många gruppklasser som gick under dagarna. Allt från HIT, pilates, yoga, TRX osv. Jag bokade ett TRX pass och lyckades vara den enda som skulle på det passet, så istället fick jag ju en PT lektion. Instruktören kunde peppa och instruera bara mig! Hur nice!? Snacka om att få valuta för pengen där! Hahah åh man kan säga som såhär den mexikanska bruden körde skiten ur mig!
Service: servicen var outstanding! Grym! Vi blev verkligen bortskämda med bra service och detta gjorde att man kände sig kunglig. Härligt! Inget att klaga på!

Negativa: Vi kan bara komma på 3 små negativa saker. Nummer ett är läget.. lite avskilt och trist att det inte finns något att promenera till eller se. Men åh andra sidan så är det ju ett stort hotell som har mycket att erbjuda.. för 1 vecka är det perfekt men skulle nog ha tråkigt där i 2 veckor.

Det andra negativa var att varje dag när buffén dukades upp utomhus vid poolen i bbq baren så kom fiskmåsarnas inflygandes som på beställning! Åh dom var helt galna! Dom tog över barnpoolen och attackerade människor för att få tag på mat. Vi tycker att hotellet kanske skulle försöka få bukt på detta problem med skadedjuren då det förstör för många. Så vid lunchtid så fick man typ fly till något annat ställe, annan pool eller hotellrummet .. sen är jag lite extra rädd för fåglar så jag kanske är känsligare men det är inte fräscht när 70st fiskmåsar ska bada i barnpoolen och kanske skita osv!

Sista negativa var priset i hotellets affär. Åh inte konstigt att de kunde sätta dom ohyggligt dyra priserna eftersom det inte fanns någon annan affär i närheten.. men kom igen, 50kr för en redbull eller 90kr för en påse med salta chips!!!! Alltså värsta rånet!!! Så ”glöm” för gudskelov inte att köpa med dig allt du behöver!! För vi blev mer eller mindre rånade där genom att vi behövde köpa myggmedel, solkräm, badring, adapter för uttagen osv!! SVINDYRT!

Vi har väldigt höga krav på hotell osv! Men med det sagt så är vi positivt överraskade över det här hotellet! Vi skulle sätta 9/10 i betyg! Så ja, jag rekommenderar er VARMT att boka Royalton Riviera om ni ska till Mexiko! Men rekommenderar er även att ta kombinationsresa som vi gjorde då jag tror att 2veckor på hotellet blir lite tråkigt med tanke på läget på hotellet. ☺️