Mitt första Nyårslöfte

Med flera månader av dålig kost och noll träning i stort sett så är jag mer än taggad för en förändring!
Jag är personen som varje söndag tänker "imorgon måndag är det en ny vecka, en ny start! Jag ska BARA äta godis 1 gång denna vecka."

Så kommer måndagen... äsch vadfan en kaka gör väl inget, äh jag är så dålig ändå jag vill ha godis! Det är jag värd. Vi svenskar är experter på att hitta något att fira eller belöna oss för, men nu är det fan slut med att "belöna" kroppen med massa skräp.. för det är ju absolut ingen belöning för kroppen att lasta den med skit! Godis, läsk, skräpmat, fika.. nej nu ska jag endast belöna kroppen med BRA grejer som faktiskt gör sig rätt för kroppen från insidan och ut.

I januari månad kommer jag:


☆ Inte äta EN ENDA godisbit, för att bli kvitt godissuget. Alltså inget fikabröd/kakor/chips, endast några små sötade produkter är ok.. som ketchup tex. Men alltså inget SNACKS. Popcorn på spisen är OK eller några FÅ nötter.. gärna osaltade/naturliga ca 15st/per dag.

☆ Ingen skräpmat (pizza, hamburgare från kedja, kebab) thaimat/sushi är ok för att jag ändå ska kunna ÖVERLEVA detta...

☆ Ingen sötad läsk.. kommer dock dricka läsk med sötningsmedel men kommer försöka hålla mig till mestadels helger med sån dricka.. ska bli bättre på att dricka vanligt vatten när törsten kommer då jag är riktigt dålig på att dricka vatten. Om man som mig inte riktigt gillar vatten mer än till träning så testa att smaksätta vattnet med citron, bär, mynta eller bubbelvatten :)

☆ Jag ska ha utfört 5 träningspass/veckan alternativt 20st på hela månaden. I dessa träningspass så ingår även promenader men då måste sträckan uppnå minst 5km i ett högre tempo. Jag har tänkt försöka komma iväg till gymmet mer ofta samt köra hemmaträning framför tvn :)! Jag vill sikta på att åtminstone 10pass är styrkepass i bästa fall är 15pass styrkepass!

För att jag enklare ska klara av detta MÅL så önskar jag att ni vill vara med på denna resa??? Jag kommer dagligen uppdatera er om min status. Hur det har gått, vad jag gör när sötsuget kickar ib och ge er tips på hur vi ska övervinna alla begär! Så Januari månad kommer gå i hälsans tecken!

5st olika frukostar kommer visas här i bloggen innan januari

5st tips på "snacks" som är ok att äta när suget är för starkt

5st tips på en bra ENKEL lunch

Hur man mäter kroppen för att ha några mått att utgå ifrån.

Samt träningsupplägg. Jag kommer ta kort varje vecka samt mäta mig för att se utvecklingen.

Jag tror att jag kommer bli piggare och gladare! Vad tror ni? Om ni är med mig så kommentera detta inlägg för att se hur många vi blir!! Wihooo 1januari så kör vi!!!!
här var jag i mitt livs bästa form! Jag ska ta mig dit fast bättre!

Gillar

Kommentarer

Sandra
,
Jag är verkligen på! Grymt initiativ! Brukade träna minst fem dagar i veckan, hade en stark och snygg kropp och framförallt ett starkt och välmående psyke. Men i samband med ett gäng flyttar, nytt jobb o en separation prioriterades träningen bort och även om det inte har plussats på jättemånga kilon har kroppen tappat sin form.. men framförallt lever jag numer med panikångest, något som jag verkligen ser fram emot att bli av med med hjälp av träningen! ☺️ Ser fram emot massor av inspiration och en grym start på det nya året!
Angelica,
Åh jag är med!! Visa gärna middags tips och vore kul om du skrev hur du tänker kring kosten, fullkorns pasta/ris? Byta ut kolhydrater till grönt? Super bra intiativ detta ska vi alla klara
www.angelicaks.blogg.se
Sötberoende
,
Jag e på tycker din blogg är så inspirerande o bra. Jag har haft svåra problem med vikten o sötsuget så behöver verkligen pepp talk
Hanna
,
Jag med!
Pauline
,
Bara för att ge lite boost till er alla nu! Gick upp 35kg under graviditeten, fick en ljuvlig tjej 17 juni. Orkade inte ens tänka kost i början (som man inte gör!) men 1 sept så slutade jag med precis det ni ska göra nu. Och det har resulterat i att jag gått ner 32 av mina kilon. Naturligtvis hade jag tappat innan! Men jag har efter sockerstopper tappat 14kg. Det får undan utav vara helvete! Heja er! Kommer gå fantastiskt
Therese
,
Jag är på! Som ensamstående med två barn så ska jag verkligen försöka komma iväg till gymmet. Yngsta är 3 månader, nu få de va bra att skylla på gravid kg
Emma lorentzon
,
Jag är med
Maja
,
Åh vad kul! Jag vill också vara med, är dock gravid (ska ha 15 april) så tror inte jag uppfyller 5 träningspass i veckan. Eller vad tror du? Tucker du det var lätt att träna när du var gravid? Jag simmar ca 2 ggr i veckan och försöker mig ut på promenad övriga dagar men jag tycker redan att det börjar bli tungt. / Maja
Ulrica
,
Jag är på
Mikaela
,
Åh! Önskar jag kunde hänga på. Mitt nyårslöfte är att jag ska börja tycka om mig själv igen. Har helt tappat bort mig under och efter graviditeten. Och har försökt att komma igång med tträningen Men den triggar just nu min ätstörning istället. Så måste börja med att tycka om mig själv som jag är. Men hänger på och följer hur de går för dig och er andra, och tar in tips tills det är dax!