Måndag

Ny vecka nya tag! Vad hittar man på en "ledig" måndag som denna tro.. än så länge så har jag fått behålla dagens frukost.. jag har ännu inte hittat något samband i det jag äter på morgonen så därav vet jag inte heller vad som funkar bäst! Men var så sugen på gröt och de går ju att göra så många varianter av.

Idag fick det bli äpple med kanel + några vindruvor, kokosflingor och solroskärnor toppat med mandelmjölk. Till detta, ett glas blåbärssaft!

×Jag ska åtminstone gå på en promenad eller gå till gymmet men vet inte om jag kanske ska satsa på det nu i förmiddag istället för eftermiddag. Kanske lika bra! Så man får va lite ensam på gymmet, vilket jag föredrar?

×Brödbakning står nog även på schemat!

Gillar

Kommentarer

Viktoria Bergh
,
Hej M! Ja mitt tips är att inte gå ut för hårt för då blir det oftast allt eller inget och ett litet snedsteg så hamnar man i svacka direkt. Börja med att byta ut saker du brukar äta till något bättre produkter. Tex spaghetti och köttfärsås där kan man byta ut pastan till bönpasta / zucchini. Frukosten? Kan man ändra något där? Istället för plockgodis osv kanske du kan addera mer frukt och unna dig något litet godis som en mindre chokladkaka eller mörkare choklad tex. Mellanmål = smoothies? Supergott ju! Så ta små steg i taget så kommer det andra mer naturligt och försök då att även i träningen göra något litet. En promenad på 20min är bättre än ingen samma sak med verktygen du har hemma. Bestäm dig för 3 olika övningar 3 varv. 10min träning kanske sen ökar du successivt allt efter att suget/motivationen kommer tillbaka! Lycka till ????