Hemmagym

Ville ju ut på en promenad men eftersom kylan höll i sig så kände jag mer för att köra ett träningspass hemma! För ni som har yngre bebisar kanske också sitter fast inne! Man vill ju inte gå ut i den värsta kylan för deras lungors skull.. men nu är ju iofs vår suflett väldigt bra och skyddande på vagnen så det hade funkat fint ändå men JAG var inte så sugen på -15.

För att få till ett bra pass hemma så krävs lite fantasi! Jag har därför gjort iordning ett "cirkelpass med lappar" här hemma! Så jäkla smart!
Då lurar man hjärnan att det är någon annan som hittat på att du ska utföra övningarna och man gör det som står på lappen! Man kan ju även låta sin kompis/sambo göra någon "överrasknings övning" som du sen får utföra:)

Jag satte ihop ett pass för ben/rumpa!

6st övningar:
Benböj
Sidosteg med gummiband
Front squats
Stående Kickbacks
Höftlyft med indragningar
Donkey kicks
I den ordningen som jag skrivit
jag placerade ut lapparna där jag tänkte att övningarna skulle göras samt hur jag ville att övningarna skulle komma i ordning efter varandra..

Jag laddade ner en app som heter timer och ställde in aktivt jobb på 1min med 15sek vila, efter avslutat varv tog jag mig ca 3min paus och körde på igen.
3 varv totalt men det är bra om man kör ett uppvärmningsvarv också på ca 20-30sek per övning för att värma upp musklerna och hitta rätt teknik :)

Det kommer komma upp en video på mitt pass så småningom! Nu har jag en ledsen bebis att ta hand om som är nyvaken och hungrig! Hade ändå tur att han sov igenom hela passet. Man får liksom passa på när det är som bäst tillfälle ;)

Gillar

Kommentarer

Agnes
,
Vilken babysitter har ni till frank? Han ser så nöjd ut letar efter en till min snart 6 veckor gamla dotter, gärna med gungfunktion, så tips mottages tacksamt
Felicia
,
Dom här gummibanden vart köper man dom?
Alva
,
Hej! Ska bli roligt att följa din resa inom träningen efter graviditeten. Ni verkar ha det så himla mysigt, tycker det är roligt att du delar med dig om din vardag på bloggen!! Fortsätt med det! Undrar fall du skulle tipsa att käka havregrynsgröt och en frukt till frukost, tillexmepel innan skolan är de bra? Eller ska jag ta bort frukten och bara käka gröten?
Melinda,
Grymt med tips o trix.. Ska börja med småövningar på måndag och se om konditionen efter några veckor är lite bättre.. Lägg ut tips på hur man tränar bålen så skulle ja bli glad. .
nouw.com/varmlandflyttar
Viktoria Bergh
,
4moms har vi med gungfunktion.. finns flera varianter med ljud och olika gunglägen osv! Denna är nog en av de billigare med en gungfunktion i olika hastigheter och koppling för mobil så man kan spela musik:) funkar utmärkt! Har fått låna den av en kompis vars bebis vuxit ur den. Så kolla med någon som har barn om de har någon att låna ut! 😊
Viktoria Bergh
,
Jag vet inte, det borde finnas på vilken sportbutik som helst. Annars finns de på sats att köpa. Jag har lånat därifrån då jag jobbar där 😊
Viktoria Bergh
,
Tack vad kul! Ja absolut, jag brukar ha frukten på gröten istället för någon sylt eller liknande 😊 typ ett äpple eller banan med kanel. De är kanon!
Anna
,
Nyfiken - står det ett Bugaboo-chassi i bakgrunden i köket? 😊
Viktoria Bergh
,
Nej det är en beemoo vagn 😉
Isa
,
Så jäkla grymt upplägg! Kan du inte lägga upp ett för mage/rygg och armar/axlar också? Har själv 2 barn hemma och jobbar, så det där med att komma iväg till ett gym kan man ju ta och glömma men detta var Ha det gött!