Helgen i Karlstad

Igår så var det mys på hög nivå, hemmagjord pizza och ett glas rött hos pappa framför Idol och fotbollen! ☺️ Det var jag och Ralf hos pappa och Frank fick egentid hos mamma.

Idag har det regnat HELA dagen! Vi har bara myst inomhus och varit hem till min barndomsvän som precis fått en till liten tjej så mysigt att hälsa på dom och träffa bebis!
skönt häng vid frukosten goding!!!!

Gillar

Kommentarer

E.mma
,
Jag måste fråga dig, trots att det inte har något med inlägget att göra, sorry.. Vet att ni har en Ikea kura säng och att ni vänt den nu så att han sover på toppen. Min sambo vill också ha den sängen i vår dotters rum, som är 1 mån yngre än frank, men jag funderar på hur det funkar att sova på överslafen i den åldern med att klättra ned på nätter när det ska kissas o allt vad de nu hittar på på nätterna? Hur tycker du det fungerar?
Tina
,
Kan du skriva en 6 månaders uppdatering och hur ni gör med sömnen på dagarna och vad ni har börjat ge Ralf förutom amningen.
viktoriabergh
,
Ingen fara! 😊 det funkar suuuperbra!! Han har klättrat upp och ner själv utan problem och tycker det är så kul att få ha en ”stor hög säng” skulle det inte funka om ni märker att det blir fel så vänder man ju bara på sängen! Hur enkelt som helst. Inget som behöver byggas om eller något utan den är direkt vändbar! Så då får man väl isåfall vänta tills hon vuxit till sig mer. Men skulle säga att det nog absolut inte kommer bli något problem! ❤️
viktoriabergh
,
Absolut. Läge för det faktiskt!! Tack
Madeleine,
Hej! älskar att följa med er vardag både här och på instagram har fått vårt första barn för 2 månader sen och så roligt att följa andra mammor! jag skulle gärna vilja att du skrev om hur du började med träningen efter förlossningen, hur du "kom tillbaka" till träningen och crossfitten. Är det nåra övningar du ännu undviker att göra isf vilka och vad är ok att köra? vill så gärna börja träna igen och här var vi bor finns inget gym med mammaträning eller nåra gruppträningar alls.. så himla svårt att veta vad man kan göra utan att skada kroppen mer än att göra nytta ☺ har löpband,hantlar och miniband hemma så kunde lätt få till ett pass här hemma bara man visste vilka övningar är ok så man vågar börja på igen. Tränade aktivt innan graviditeten så saknar det såå! Ha en bra dag! ☺ Mvh, Madeleine ❤
instagram.com/madeleinesjobacka/
viktoriabergh
,
Hej! Åh tack! Vad roligt! Grattis till er Ja så länge allt känns bra så är det ju bara att sätta igång. Fokus mycket inre styrka. Mamma mage appen är ju bra och knipövningar.. sen kan man göra det mesta hemma (där inte tunga lyft görs med vikter) men man blir ju försvagad i rumpa, baksida lår och övre rygg så fokusera mycket där i samband med knipövningar och övningar för magen där du försöker få igång dina inre magmuskler. Jag kan göra de mesta nu efter 6mån som jag kunde innan! Springa, hoppa, situp.. så det kommer! Man ska dock se upp med just dom jag skrev där. Springa, hopp, övningar där den raka magmuskeln får jobba osv! Annars är det fritt fram ☺️