VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Mot en starkare kropp

Slut i kroppen..

Ibland får jag frågan hur ofta jag tränar, svaret på den frågan är nästan dagarna i ända! Jag har oftast kunder från morgon till eftermiddag och på varje klient så kanske man visar och spänner sig i nästan varje övning speciellt nu i början när allt är nytt för kund och vissa kanske saknar träningserfarenhet överhuvudtaget! Ni kan ju tänka er.. timme efter timme när man visar övningar och även ”sympati” spänner sig när de kör 😆 att det blir ganska bra med träning då. Mina egna pass dyker upp mer sällan tyvärr!

Jag hade som mål att träna 3gng i veckan men nu när kunderna blivit flera så har min tid där emellan blivit färre. Jag ska definitivt börja skriva in i min kalender när jag ska köra träning och faktiskt prioritera det! Egenträning är minst lika viktig för mig som för mina klienter.. ♡

Fick till ett träningspass idag med benböj i fokus.. jag tycker seriöst att bara stången är supertung numera så jag måste verkligen börja köra på.. det är ändå skönt att jag börjar inifrån och ut. Man blir väldigt svag efter en graviditet! Jag upplever det iaf.. :)


Annons

Kommentarer


  1. Jennie 5 maj, 2018 on 12:28 Svara

    Hej! Jag har nyligen fått mitt andra barn (han är tre veckor nu) och det är endast 1,5 år emellan barnen. Hann inte riktigt komma igång med träningen ordentligt efter det första barnet och när jag blev gravid igen så uteblev nästan träningen helt. Går flera promenader dagligen men behöver ju mer än så. Har du några tips vad jag ska tänka på när jag börjar bygga upp min kropp igen? Hur vet jag när jag kan börja träna igen och vilka övningar är rimliga att börja med?
    Tack för en trevlig blogg 😊

    • viktoriabergh 15 maj, 2018 on 22:06 Svara

      Tänk först övningar mes kroppen i fokus, stärka upp med hjälp av redskap inte för tungt. Ta gärna hjälp av personlig tränare om du har möjlighet! Tänk börja om från basis och börja bygg därifrån. Inte hopp, tungt eller massa ytterlägen. Börja med rygg övningar för övre delen av rygg. Även baksida Axel och hitta kontakten i rumpan är övningar du ska fokusera på. Lycka till kommer gå super!! Tack ❤❤

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna