VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Hur lägger jag upp kosten?

Ni är många som undrat hur jag lagt upp kosten och så! Jag har ätit relativt bra.. försökt undvika snabba kolhydrater som pasta/bröd/ris och försökt äta mer frukt och grönt, bättre fetter och mer proteinrikt.

Jag försöker äta 5-6 måltider per dag för då hålls mitt blodsocker på en bra nivå och jag slipper få extrem sug efter något! När suget kommer så brukar hungern efter mat vara svaret.

Men såhär såg förra vardagsveckan ut när jag var i Karlstad under ons-tors.

Måndag:
▪Frukost: smoothie gjord på banan,avokado,hallon, mango, mandelmjölk, linfrön + 3finncrisp med kalkon,avokado och tomat
▪Mellanmål: nötter (sen frukost)
▪Lunch: omelett gjort på 2 ägg + 2 äggvitor med havremjölk  & 3kalkonskivor
▪Mellanmål: kiwi + 2st riskakor
▪Middag: Kycklingsallad med quinoa och avokado
▪Kvällsmål:

Tisdag:
▪Frukost: bananpannkaka + 2 finncrisp
▪Mellanmål:
▪Lunch: 1 ägg 1 smoothie + 1rågfralla med avokado, bönröra + babyspenat
▪Mellanmål:
▪Middag: rotfruktsköttfärssoppa
▪kvällsmål: 1 riskaka

Onsdag:
▪ Frukost Finncrisp med avokado + kiwi
▪ Mellanmål banan
▪ Lunch bakadpotatis med currykyckling
▪ Mellanmål
▪ Middag tonfisk gryta med spaghetti
▪ Kvällsmål bacon,pastasallad

Torsdag:
▪Frukost: smörgås med makrill i tomatsås
▪ Mellanmål: bananpannkaka
▪Lunch: sushi
▪Middag: vegetariska vårrullar

Fredag:
▪ Frukost: stekt äggvita + 2 finncrisp med avokado och tomat
▪Lunch: Kycklingsallad
▪Mellanmål: raw bar
▪Middag: tacobåtar utan ost och creme fraich gjord på oatlys imat

Äter ni med bra mellanrum? Fuskar ni? Har ni svårt med frukost? Mellanmål? Ni kanske vill ha tips om något!


Annons

Kommentarer


  1. Ebba Westfeldt 30 januari, 2017 on 20:43 Svara

    Gillar ditt jävla anama!! Jag har själv svårt att få till det med rätta tider att äta på samt vad jag ska äta. Du kanske har lite tips till mig?
    Kram

    • viktoriabe 31 januari, 2017 on 10:07 Svara

      Tack!! 💕Ställ en matklocka! För matdagbok och storhandla hem saker som du kan äta till Mellis, snabb lunch, nyttigt, osv! Så ger du dig själv bra förutsättningar:) du kommer lyckas. Gör en plan!

  2. Anonym 30 januari, 2017 on 21:21 Svara

    Du är grym.
    Har själv två barn och hittar inte formen efter dem. Tränar i perioder men kommer aldrig riktigt i fas.

    • viktoriabe 31 januari, 2017 on 10:06 Svara

      Tack! Försök hitta några mål som du vill nå. Sätt inte för höga mål och sätt ett slut datum för när du ska ha klarat detta. Kanske börja med något litet ena veckan och byt nästa! Testa olika;) du kommer greja det och hitta din väg! Kämpa på ♡

  3. Bamse 1 februari, 2017 on 12:23 Svara

    Äter inte alls bra. Men efter denna graviditet (v 24 nu) ska det bli andra bullar! Då är jag färdig med barn (enligt plan, men blir det fler så blir det). Har haft en lyckad viktminskning en gång på 26 kg på 4 månader (lite extremdiet), men höll mig fräsch i nåt år tills min mamma tragiskt gick bort :/ då blev det lite uppgång, efter det 2 graviditeter – så disciplinen kommer sen :)
    Och nu med facit i hand ska jag göra som du – alltså inte ligga på latsidan utan ta mig ut och gå, gå, gå bort mammakilona. Nu inser man att livet i barnvagn och med sovtider kan vara kort – sedan är man låst till bil och hem med en liten som vill gå själv (snigeltakt) eller somnar så fort vagnen rullar av gården 😀

    • viktoriabe 1 februari, 2017 on 14:48 Svara

      Ja men vad duktig! Då kan du ju! Bara att köra på 💕 och grattis till graviditeten! Lycka till ♡♡ kramar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna