VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Hälsoresan rond 2

Nu kommer nästa rond! Vad gör man när man kommit i mål? Du har nått ditt mål du satt upp och är stolt och nöjd men sen då? Släpper man detta nu och inte sätter nya mål så är risken stor att det sakta men säkert börjar gå tillbaka till de gamla vanorna.. för ska vi va helt ärliga så är det ju nästan 1år av skit mat/dåliga vanor som ligger bakom mig.. då kan man inte räkna med att 4 veckor ska lösa problemet… nej nej nu sätter jag NYA mål! Men, jag väljer att släppa liiite på gränserna på en sak. Resten ”striktar” jag till.

Jag sätter ett mål på 2 veckor   from idag. Så den 13e februari är målgång.

Om vi börjar med
godis/snacks: så kommer jag nu tillåta mig själv att få handla godis i naturgodis lådorna men jag lär vara rätt så begränsad där ändå då jag garanterat inte får äta produkter som innehåller mjölk. Men det finns snacks som har kakaomassa samt kakao i sig som hjälper mitt chokladsug utan att behöva ta mjölkchokladen.. även godis sötad med sötningsmedel är ok. Det känns bra att börja så istället för att släppa på spärrarna helt. Detta gäller bara helgen också!
Dryck med sötningsmedel är också ok!

Maten: är densamma! Alltså ingen skräpmat men jag kommer lägga in 1 vegetarisk rätt i veckan:) samt föra en matdagbok över dessa 2 fulla veckor så ni och jag får en bra överblick! Den kommer vara väl detaljerad allt ska föras ner i anteckningsboken!

Träningen: jag ska sammanlagt köra 10 träningspass där 6st ska vara styrketräning i gymmet och då räknar jag inte med strong mama passen i det. Utan mina egna styrkepass som kommer gå runt på dessa 3.

Pass A = Benböj, hipthrust + små benövningar med kontakt som fokus. (Kickbacks, abductor, donkey kicks)
Pass B = Ryggpass med fokus inre rygg (mindre muskler för hållningen) samt baksida axel
Pass C = Marklyft olika varianter, sumo/raka.. + bål.

Biceps får jag när jag lyfter Frank hela dagarna även framsida axel. Triceps och bröstmusklerna får jag genom strong mama passen då de är med som övningar i cirkelpassen. :) så det där blir mitt träningsprogram som jag ska rulla på..
Känns som en grymt bra plan! Jag är supertaggad!!!

Är ni några som ska köra vidare? Vi var över 100st från början som skulle köra.. vet inte hur många som fortfarande är med mig. Men för er som inte riktigt lyckades förra gången så kanske ni kan sätta nya 2veckors mål samtidigt med mig nu och på så vis kicka igång er! Små som stora mål :) nu kör vi!!
2veckor sedan.


Annons

Kommentarer


  1. Jennie 31 januari, 2017 on 09:48 Svara

    Det är väldigt sällan jag kommenterar, men du inspirerar mig så otroligt mycket så jag var tvungen att skriva något.
    Jag har aldrig trivts med min kropp, jag är inte speciellt överviktig men har alltid haft stora komplex och lite små dålig hållning till mat, då jag kan få grov ångest om jag äter något ”dåligt”. När jag såg din utmaning som du startade i början på året så hängde jag med, för min egna skull. Det har gått väldigt upp och ner, har klarat det hyfsat bra men blev tyvärr lite fusk. Men jag försöker hitta en balans i livet gällande träning och kost som jag mår bra av, för jag vet att jag mår bättre när jag rör på mig och äter hälsosamt. Blir så motiverad när jag läser din blogg, och sätter nu nya 2 veckors mål, precis som du. Vill bara säga tack för att du inspirerar mig, att ta hand om sig själv, och att det är okej att misslyckas, bara man fortsätter kämpa. Jag ska även inom en snar framtid sluta med mina p-piller och jag och min sambo ska försöka skaffa barn.
    Tack för att du inspirerar mig Viktoria.

    Kram Jennie

    • viktoriabe 31 januari, 2017 on 10:05 Svara

      Åh vad härligt att få läsa detta! Så himla kul att jag kan få inspirera!! Och som du säger fortsätta kämpa är ju det viktigaste! Ett misslyckande behöver inte vara att man fuskar.. ett misslyckande är att klanka ner på sig själv och ge upp totalt! Upp och ner kommer det gå.. det är ju de stora hela som spelar roll i slutändan! :) grymt! Heja oss. Och stort lycka till när de är dags för att så ett frö. ♡ underbart! Kram kram

  2. Claudia 31 januari, 2017 on 11:03 Svara

    Jag kämpar på, började den 7:e och tränat 20 av 25 dagar vilket jag är nöjd med ☺️ du e grym ❤️

    • viktoriabe 31 januari, 2017 on 11:29 Svara

      Svin bra ju!! Heja oss ♡

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna