VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Workout clothes

Jag kom inte längre än hit med kvällens träning.. testade mina nya tights som är från Bring sportswear collection.

Dock dröjer det nog lite innan jag vågar springa runt i magtröja på gymmet! Jag somnade brevid Frank efter amning och när jag vaknade upp kände jag mig inte hundra. Så gick och handlade istället och började med maten.  Spaghetti & köttfärsås. Enkelt en tisdag såhär.. :) nya tag imorgon igen, då ska jag ut på en promenad och träffa sjukgymnasten igen antagligen en sista gång för Frank. Han har blivit bättre, får se vad hon säger imorgon. Nu kikar vi farmen och tar en tidig kväll ikväll. Kram på er och TACK FÖR ALLA TIPS. ska svara på alla kommentarer imorgon när jag har mer tid.  ♡♡

Kommentera (3)

Annons

KENZO baby


Tröjan kommer från Babyshop.se
Han har fått sova lite men verkar fortfarande lite gnällig.. sen kände jag att ta sig hela vägen in till stan och sen hem med honom samt att jag var låg på energi fick mig att boka av passet på SATS. Siktar in mig på 1h egentid på gymmet sen när älsklingen kommer hem istället, det tror jag gör mig gott! Bra musik i öronen och lite tyngre vikter, ska bli skönt :)
Ska gå ner och handla lunch nu samt hämta ut paket!

Kommentera

Annons

Varje natt..

Nu har vi 3 nätter i rad haft en liten orolig kille som sover med 2h mellanrum i värsta fall 1h.. han har legat och sparkat och haft magknip så jag har fått stå med windy pysventil mitt i natten och en bebis som passar på att kissa fritt när blöjan åkt av.. jag står i badrummet som en zombie och bara andas djupt för att acceptera att ja, så här är det.  Haha kisskaos, bajs kalas och då glad bebis… allt för honom!♡

Nu efter en gooood frukost som jag precis hann äta upp innan denna övertrötta bebis behövde få somna om. Att få han att somna om när han inte vill ha bröstet är svårt! Hur nattar ni era bebisar? Nu fick jag lägga honom på min mage och buffa honom och försöka få honom att lägga ner huvudet för annars ska han träna nacken och titta på mig och skratta/gråta.  Så tillslut somnade han på mitt bröst.. finns det något mysigare 😍 jag njuter nu! Här kan vi ligga ett tag till, vi har inga planer förens kl 13. Då är det strong mama pass! Wiho

Men ah,, kom med era bästa nattningstips natt som dag? ♡

(Han tar ju inte napp heller)

Kommentera (84)

Annons

Hälsoresan rond 2

Nu kommer nästa rond! Vad gör man när man kommit i mål? Du har nått ditt mål du satt upp och är stolt och nöjd men sen då? Släpper man detta nu och inte sätter nya mål så är risken stor att det sakta men säkert börjar gå tillbaka till de gamla vanorna.. för ska vi va helt ärliga så är det ju nästan 1år av skit mat/dåliga vanor som ligger bakom mig.. då kan man inte räkna med att 4 veckor ska lösa problemet… nej nej nu sätter jag NYA mål! Men, jag väljer att släppa liiite på gränserna på en sak. Resten ”striktar” jag till.

Jag sätter ett mål på 2 veckor   from idag. Så den 13e februari är målgång.

Om vi börjar med
godis/snacks: så kommer jag nu tillåta mig själv att få handla godis i naturgodis lådorna men jag lär vara rätt så begränsad där ändå då jag garanterat inte får äta produkter som innehåller mjölk. Men det finns snacks som har kakaomassa samt kakao i sig som hjälper mitt chokladsug utan att behöva ta mjölkchokladen.. även godis sötad med sötningsmedel är ok. Det känns bra att börja så istället för att släppa på spärrarna helt. Detta gäller bara helgen också!
Dryck med sötningsmedel är också ok!

Maten: är densamma! Alltså ingen skräpmat men jag kommer lägga in 1 vegetarisk rätt i veckan:) samt föra en matdagbok över dessa 2 fulla veckor så ni och jag får en bra överblick! Den kommer vara väl detaljerad allt ska föras ner i anteckningsboken!

Träningen: jag ska sammanlagt köra 10 träningspass där 6st ska vara styrketräning i gymmet och då räknar jag inte med strong mama passen i det. Utan mina egna styrkepass som kommer gå runt på dessa 3.

Pass A = Benböj, hipthrust + små benövningar med kontakt som fokus. (Kickbacks, abductor, donkey kicks)
Pass B = Ryggpass med fokus inre rygg (mindre muskler för hållningen) samt baksida axel
Pass C = Marklyft olika varianter, sumo/raka.. + bål.

Biceps får jag när jag lyfter Frank hela dagarna även framsida axel. Triceps och bröstmusklerna får jag genom strong mama passen då de är med som övningar i cirkelpassen. :) så det där blir mitt träningsprogram som jag ska rulla på..
Känns som en grymt bra plan! Jag är supertaggad!!!

Är ni några som ska köra vidare? Vi var över 100st från början som skulle köra.. vet inte hur många som fortfarande är med mig. Men för er som inte riktigt lyckades förra gången så kanske ni kan sätta nya 2veckors mål samtidigt med mig nu och på så vis kicka igång er! Små som stora mål :) nu kör vi!!
2veckor sedan.

Kommentera (4)

Annons

Hur lägger jag upp kosten?

Ni är många som undrat hur jag lagt upp kosten och så! Jag har ätit relativt bra.. försökt undvika snabba kolhydrater som pasta/bröd/ris och försökt äta mer frukt och grönt, bättre fetter och mer proteinrikt.

Jag försöker äta 5-6 måltider per dag för då hålls mitt blodsocker på en bra nivå och jag slipper få extrem sug efter något! När suget kommer så brukar hungern efter mat vara svaret.

Men såhär såg förra vardagsveckan ut när jag var i Karlstad under ons-tors.

Måndag:
▪Frukost: smoothie gjord på banan,avokado,hallon, mango, mandelmjölk, linfrön + 3finncrisp med kalkon,avokado och tomat
▪Mellanmål: nötter (sen frukost)
▪Lunch: omelett gjort på 2 ägg + 2 äggvitor med havremjölk  & 3kalkonskivor
▪Mellanmål: kiwi + 2st riskakor
▪Middag: Kycklingsallad med quinoa och avokado
▪Kvällsmål:

Tisdag:
▪Frukost: bananpannkaka + 2 finncrisp
▪Mellanmål:
▪Lunch: 1 ägg 1 smoothie + 1rågfralla med avokado, bönröra + babyspenat
▪Mellanmål:
▪Middag: rotfruktsköttfärssoppa
▪kvällsmål: 1 riskaka

Onsdag:
▪ Frukost Finncrisp med avokado + kiwi
▪ Mellanmål banan
▪ Lunch bakadpotatis med currykyckling
▪ Mellanmål
▪ Middag tonfisk gryta med spaghetti
▪ Kvällsmål bacon,pastasallad

Torsdag:
▪Frukost: smörgås med makrill i tomatsås
▪ Mellanmål: bananpannkaka
▪Lunch: sushi
▪Middag: vegetariska vårrullar

Fredag:
▪ Frukost: stekt äggvita + 2 finncrisp med avokado och tomat
▪Lunch: Kycklingsallad
▪Mellanmål: raw bar
▪Middag: tacobåtar utan ost och creme fraich gjord på oatlys imat

Äter ni med bra mellanrum? Fuskar ni? Har ni svårt med frukost? Mellanmål? Ni kanske vill ha tips om något!

Kommentera (6)

För att få de senaste uppdateringarna