VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK
Annons

Gravid vecka för vecka 29

Screenshot_20160731-152706

Vecka 29 (28+3) är jag i.

Denna veckan klev jag in i tredje och sista trimestern! Det är nu endast 11 veckor kvar till BF och denna veckan har jag känt mig mer gravid än innan..Bebis kan öka sin vikt med 20% på denna vecka och en enorm tillväxt startar nu. Så kommer väl snart rulla fram! ?

VECKANS SÖMN: Nu är sömnen hemsk! Jag blir stressad när kvällen kommer och känner mer en hopplöshet! Krypet i benen har blivit värre så det är mycket upp och gå på nätterna för att få bort det!

ALLMÄNT MÅENDE: När jag inte får sova på nätterna så börjar jag känna av tröttheten redan vid lunch och behöver då få ta en vila som jag inte behövt innan! Jag känner mig även mer gravid än förra veckan och när jag går så ser jag nog tom gravid ut nu! Gångstilen börjar bli mer gungig och man lutar sig mer bakåt! Typiskt gravidgång ? börjar även bli svårt att tömma blåsan ordentligt när man kissar! Får liksom testa att halvstå, lyfta upp magen osv! Sjukt störande.. hah

VECKANS TRÄNING: Nu börjar det bli ont om övningar som funkar i träningen och krämporna kommer i de flesta övningarna. Så jag kommer nog behöva släppa vikterna drastiskt nu för att få till ett härligt träningspass som kroppen tillåter!

VECKANS TANKAR: Har ju planerat vad som ska köpas hem till bebis så det känns skönt att den stressen har släppt, men har även funderat på när han kommer vilja titta ut. Det finns ju risk för att han föds för tidigt eller vill vara kvar efter Bf! Undrar när han bestämmer sig för att komma till världen ?

VECKANS BÄSTA: Att bebis känns mycket! Han sparkar nästan hela tiden känns det som. Det är mysigt men kan vara lite jobbigt när man ska sova då! :)

VECKANS SÄMSTA: Sömnen.. och att man inte orkar lika mycket som innan!


Annons

Kommentarer


  1. Cilla 31 juli, 2016 on 17:16 Svara

    Har du fått några bristningar än? Gör du något för att undvika?

  2. Cilla 31 juli, 2016 on 17:16 Svara

    Har du fått några bristningar än? Gör du något för att undvika?

  3. Christina 31 juli, 2016 on 18:26 Svara

    Ett tips till krypet i benen är att stretcha vaderna innan du går och lägger dig. Jag gjorde det de 2 sista månaderna och det blev betydligt lättare att somna då. Hoppas det funkar för dig! :)

    • Viktoria Bergh 31 juli, 2016 on 18:48 Svara

      Tack för tipset! Ska testa det ikväll ??

  4. Christina 31 juli, 2016 on 18:26 Svara

    Ett tips till krypet i benen är att stretcha vaderna innan du går och lägger dig. Jag gjorde det de 2 sista månaderna och det blev betydligt lättare att somna då. Hoppas det funkar för dig! :)

    • Viktoria Bergh 31 juli, 2016 on 18:48 Svara

      Tack för tipset! Ska testa det ikväll ??

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna