5 frukost tips

Smörgås: Välj knäckebröd/finncrisp/fiberrikt bröd
Pålägg: kalkonskivor,kycklingskivor,ägg i alla former, makrill, tonfisk, keso, avokado, grönsaker.

Gröt: havregrynsgröt 1-2dl, söta med frukt/bär.. smaksätt med kanel/proteinpulver man kan även ha ner 1äggvita i omrörning så blir gröten saftigare + extra proteiner.

Naturell osötad yoghurt/fil/kvarg:
blanda ner bär, fröer, nötter, havregryn. Naturlig müsli utan massa socker! Köp gärna fröer osv i plock eller satsa på en bra müsli tex Paulins.

Bananpannkaka/proteinpannkaka: 1 mosad banan blandat med 2 ägg, stek i kokosolja toppa med kvarg eller proteinfluff/ färska bär.

Omelett: 3ägg blandat med lite mjölk + kryddor. Här kan man ha i vad som helst för en matig omelett. Pålägg, grönsaker, kyckling ja vad som för att variera :)

Gillar

Kommentarer

Emelie,
Bananpannkaka är såå gott! Jag brukar köra ner lite kanel i smeten innan jag steker och sen servera med keso och hallon. Supergott!
nouw.se/emelieflorence