1 vecka avklarad

Tänkte göra en utvärdering av första veckan av min januari utmaning som ni kan läsa om här om ni missat!
Till att börja med så kan jag säga att jag bestämde mig för att inte mäta mig eftersom jag inte tycker att centimetrarna spelar någon roll.. eller vikten på vågen, för mig handlar det om känslan och man kan se extremt mycket mer vältränad ut och väga mer och vice versa så det är inget kvitto på ett gott resultat alltid. Jag kommer ta kort iaf:) för visuellt kanske man ser skillnad! HOPPAS JAG

Så! 1 vecka har gått... jag har klarat ALLT som jag skrivit om, inget godis, inge skräpmat och jag har tränat 5pass denna vecka. 3 av dom var styrkepass. Träningen känns härlig att ha kommit igång med och det har redan startat ett sug hos mig som inte fanns där tidigare! Nu längtar jag efter nya träningstillfällen och planerar gärna veckans träning med lite bokade pass på gymmet samt hemma. Hade önskat att jag hade gått lite mer promenader då även det känns mycket härligare! Men snön och kylan har bromsat oss lite där.

Hur mår kroppen då? Utan socker... mådde seriöst PISS efter den tredje dagen! Det var då jag fick huvudvärk, spydde och kände mig så jävla arg! Har även brottats med tankar som att jag känner mig misslyckad / ensam och att ingenting är kul. Som att godiset var min kompis och förhöjde alla tillfällen. Som ett mys. Helt sjukt! Det är verkligen en sjukdom att vara godisberoende.. så mycket det spökar med kroppen! Nu börjar jag "släppa" tanken på godis men när jag blir sugen så försöker jag istället känna efter om jag är hungrig och jag har märkt att om jag dragit ut lite på målen mat så har jag blivit mer sugen på godis för det är de första min hjärna tänker på när jag egentligen behöver mat. Så nu äter jag mer regelbundet och ska försöka öka mina måltider med tanke på att amningen kräver mycket energi.

Har ätit nyttigare i veckan dessutom.. försökt undvika snabba kolhydrater och processad mat.. så mer CLEANT, nu utan mjölk i maten också så lär det bli ännu nyttigare då de mesta onyttiga produkterna innehåller mjölk av något slag!

Visuellt så känner jag mig mindre och degen på magen börjar sakta men säkert krympa.. jag har nog tappat en del vätska som suttit fast på kroppen också!

Det enda jag fuskat med är cola zeron.. har druckit den till måltiderna som en tröst men nu går vi över på mineralvatten i veckodagarna och cola zero bara på helgerna.

Jag skulle dock ljuga om jag säger att det inte är kämpigt! Man är ju sugen på en godispåse eller en pizza! Försöker tänka på de negativa sockret gör för mig och att det inte kommer smaka gott efteråt.. de hjälper mig ändå att fortsätta hålla rätt bana! Sen är ett tips att INTE försöka spendera för mycket tid i soffan... för i soffan kommer rastlösheten och suget efter att äta på något! Så boka upp dig på saker att göra så tänker du mindre på sötsaker!

Hur går det för er andra?? Någon som fuskat?? OM det skulle ske så klanka inte ner på dig själv utan knyt näven ännu hårdare!!! De går! Vi kommer lyckas! ♡♡♡

Gillar

Kommentarer

Elin
,
Också kört stenhårt i en vecka nu, min sambo skrev ett kostschema till mig så nu rensar vi ut kroppen hela januari sen har vi sagt vi får äta varannan lördag men man behöver ju inte 😊 har faktiskt gott jättebra hittills visst saknar typ Cola zero celsius nocca osv till maten men de funkar 😊 även kommit iväg till gymmet. Har som mål köra styrka på gymmet 3 ggr i veckan sen cardio resten o promenader
Linda,
Började 1 jan. 5 km rask takt. Och de senaste två dagarna har jag joggat de 5 km istället. Har sjuk träningsvärk i vaderna, låren. Men ger inte upp. Jag har inte ätit något som har med godis, kakor, skräpmat att göra. Har till och med slutat ha mjölk och SOCKER i kaffet (har jag slutat med helt) och i mitt te. Fast igår lördag var vi på kalas och jag syndade en bit tårta, och havrekakor. Då nu är det bara att fortsätta köra på, och helt låta allt sött vara. Är faktiskt väldigt impedans av mig. Trodde inte själv jag skulle klara det så här långt. Men nu vet jag och jag ska klara mina mål jag satt upp. Tack för att du har inspirerat mig.
nouw.com/limomali
Viktoria
,
Åh grym!! Ja fortsätt! Den lilla biten springer du bort nästa gång inga problem 😉! Så duktig heja heja
Julia
,
Börjat idag men har laddat inför detta genom din blogg sedan du började. Känns skönt att veta att fler är samma sits. Det ÄR jobbigt men den här gången ska jag fixa det. Inga fler ursäkter. Tack för inspirationen
Viktoria Bergh
,
Perfekt ju! Det är bara att köra på. Vi alla sitter hemma sockersugna men detta går! Jävla drog.. hah kramar!
Viktoria Bergh
,
Svin bra ju! Då kör vi nästan samma upplägg ju. Så härligt!! Kämpa på
Viktoria Bergh
,
Ja men gud bättre än att ha ätit och inte tränat. Så grymt jobbat! Det blir ju frestelser men känns så strongt att kunna säga nej tack jag ska inte ha! Folk gillar ju att pusha för att man ska "fika" som att de retar dom att man inte vill äta 😉! Lycka till!
Viktoria Bergh
,
Åh samma här!. Ja det är alltid skönt att kanske kunna gå in och läsa en vecko uppdatering från mig med detta och se att man mår skit som de flesta 😉 haha jäkla drog.. socker är skit! Detta grejar vi:)
Viktoria Bergh
,
Svin bra linda! Skit strongt! Fortsätt kämpa ❤
Marion Johansson
,
Jag har tyvärr varit jättedålig.. Fick influensa efter nyår, så har verkligen inte gjort någonting.. Jag hade dock kunnat skippa socker, men jag är en liten mes och känner att de ändå är någon som piggar upp nu när man har varit sjuk ett tag.. Hoppas att jag blir bättre snart så att jag kan komma igång och träna för är verkligen så peppad på att komma igång!!